Hollandse taferelen tot de max!

29 september 2016 - Pretoria, Zuid-Afrika

HALLO ALLEMAAL!

Dit blog heeft iets langer op zich laten wachten dan dat de bedoeling was, maar hey, it’s here!

Het gaat goed met mij! Ik geniet ontzettend van de stage en de omgeving hier! Op stage zijn de leerkrachten zo lief! En de kinderen... ook zo lief! Elke ochtend als ik het schoolplein op loop hoor ik van alle kanten ‘’môre juffrou!’’ en staat er al snel een kind voor mij wat mij ’n drukkie geeft. Zo leuk! En naast stage lopen doen wij ook andere toffe dingen, zoals je misschien wel hebt gezien op de foto’s hihi. Ik heb een giraffe gevoerd, een slang om mijn nek gehad en een welpje geaaid! Ieeeh!

The Rhino and Lion Nature Reserve

Afgelopen week heb ik stage gelopen op de Gereformeerde Skool Dirk Postma. Dit deed ik niet alleen en ook niet alleen met Mariëlle, nee, wij waren deze week allemaal op dezelfde school! Afgelopen weken waren wij per tweetal verdeeld over de verschillende stagescholen, dus ik vind het ontzettend leuk dat we nu met de hele club op dezelfde school zitten! Afgelopen week hebben we een Nederlandse lessenserie aangeboden. De kids kregen les over Nederland, je weet wel, dat het land plat is, veel water en regen, molens, tulpen, die bende. We hebben grachtenpanden geknutseld en, ja ja, het grootste succes: OUD HOLLANDE SPELLETEJES! Als we een tafel op het sportveld hadden staan, had ik er waarschijnlijk lachend onder gelegen, want oh oh wat een lol hebben we gehad! Zaklopen, kruiwagenrace, koekhappen, blikgooien, touwtrekken en spijkerpoepen (dit vonden de kids het leukst, waarschijnlijk door de naam :p). Hilariteit tot de max jongens! Vroeger met uitstap dagen van de kerk, op Koninginnedag op school en zelfs een keer op mijn eigen kinderfeestje deden we deze spelletjes ook en vond ik het maar suf. Maar deze week ben ik zo erg de lol er van in gaan zien! We hebben bedacht dat we deze spelletjes ook gaan doen met onze Afrikaanse vrienden hehe.

We hebben ook dijken gebouwd met de kids en dit heb ik ook met mijn eigen stageklasje gedaan, graad 3 (groep 5), en dat vonden ze rete interessant! Ik kreeg er allerlei vragen over! Hoe wordt een dijk dan gebouwd als het water er al is, zijn de dijken wel eens door gebroken, wat gebeurt er als er een dijk kapot gaat blablabla. Zo geïnteresseerd! Morgen is mijn laatste dagje in mijn graad en misschien heb je al een idee waar we het over gaan hebben: jawel, de Watersnoodramp van 1953. Er stond een proeverij op het programma, lekker Hollandse kos eten met ze, maar die moet iets worden ingekort.

En daarnaast heb ik ook gymlessen mogen geven aan verschillende graden. Van ridder, ruiter, rugzak tot dodge ball, heer-lijk! Ik wil eigenlijk bruin terug komen, maar na afgelopen weken met alle Hollandse spelletjes en gymlssen, denk ik dat ik meer blauw terug kom dan bruin :p

Graad 7 Dirk Postma SkoolGraad 4 Dirk Postma Skool

Morgen is dus mijn laatste stagedag op de Dirk Postma en dan zitten we al op de helft van onze stage! Time flies! Volgende week zijn we een weekje vrij en knijpen we er tussen uit. We gaan op safari en een paar dagen in Johannesburg bivakkeren. Daar heb ik ontzettend veel zin in! Even geen schooldingen aan mijn hoofd, maar alleen maar leuke dingen doen en één van mijn grote talenten inzetten: geld uitgeven.

Ja. Dit is dus mijn leven op het moment. En het is heerlijk. Ik geniet oprecht met volle teugen! Ondanks dat ik een kleine beetje verlang naar kaas eten met papa, wijntjes drinken met mama, filet american pesto eten met zussen en biertjes drinken met m’n vriendjes, bevalt het me nog wel hier hihi ^^

Doegie

1. Babette:
    29 september 2016
    Gaaf allemaal hoor ik zie dat je het nog steeds erg leuk hebt en zo leuk dat je zo goed met de kinderen kunt vinden.

LIets babette
  2. Rini van Essen:
    29 september 2016
    Wat fijn dat je het zo naar je zin heb en dat jullie deze week met ze alle bij elkaar zijn. toppie toppie. Leuk foto's heb je gemaakt. Volgende week lekker genieten, doe voorzichtig.
    En weetje, vanavond snij wat stukjes kaas extra een voor jou en een voor mij enz. Dan denk ik steeds aan jou.haha.
    Hele fijne dagen en een kus van pa.
  3. Winny:
    29 september 2016
    Ik kom eraan pap ;) haha

Ohhh angeline ik word zo blij van jou als ik jouw verhalen allemaal lees! Heerlijk! Wat een prachtig mooi zusje heb ik toch, vanbinnen en vanbuiten! Hou van je lieve zus... zie uit naar november xxxx GENIET bewust van ELKE dag!!!! Liefs winny
  4. Pauline:
    Heey zusje!!
    Leuk om weer te lezen meis :-*

Zou je me een klein pleziertje willen doen misschien? Een kleintje maar...

Laat je kleding in Afrika (ik koop nieuwe voor je) en neem dat lieve welpje voor me mee!!! :)

Please?
    Liefs Pauline