Ready to take-off!

2 november 2016 - Pretoria, Zuid-Afrika

Hallotjes,

Ja, ready to take-off, want morgen ga ik op vakantie! 2 weken vertoeven in Kaapstad!

Deze twee weken vakantie zijn ook de laatste twee van mijn hele trip. Daarna is het klaar. Op dit moment zit ik nog in Pretoria, mijn woonplaats van de afgelopen maanden, maar morgen verlaat ik het hier. Het zit er op, het is klaar. En dat is ZO raar! Ik heb zo’n toffe tijd gehad hier! Ik heb mooie mensen ontmoet, waardoor we met open armen werden ontvangen. Ik heb les mogen geven in een compleet andere cultuur, de meest fantastische uitstapjes gedaan en nog zo veel meer! Dit blog krijgt geen einde als ik alles op ga noemen haha!

Ik wil hier niet weg, maar tegelijkertijd leef ik toe naar weer naar huis gaan. Met papa en mama knuffelen, met mijn kleine zusje, biertjes drinken met vrienden, naar ’t Regthuys, naar Shalom haha! Afgelopen zaterdagavond ging ik plots halsoverkop met Ferrie facetimen, die potverdorie in MIJN keuken zat! En hij laat vrolijk m’n mama zien, mijn papa en ook Richard, zit Richard daar ook! Die zaten gewoon in mijn keuken! MIJN keuken! Een beetje biertjes drinken en gezellig doen met MIJN ouders! Nou, de tranen stroomde over m’n wangen, haha! Ja, daar verlang ik toch wel weer naar ^^ En zo dubbel, want ik ga het hier ook zo missen. Onder andere:
-    De mensen, de gastvrijheid
-    De 6 kledingkasten (want ja, na een tijdje begint je eigen kledij je toch wat te vervelen als je niet je hele kledingkast hebt, dus ga je naar die van je huisgenoten)
-    Het leven met 6 juffen in een huis (heeel handig voor als je je hoofd al een halfuur aan t breken bent over een les)
-    Onze jokes. Kijk niet raar op als ik de eerste paar dagen thuis alleen zingend met je communiceer, dingen roep als ‘’BECCAAA’’, ‘’Erik doe rustuuug’’ en oe-hoe.
-    Dat alles goedkoop is hier in vergelijking met NL
-    Het vele uit eten, want ja dat is ook goedkoop
-    Het zwembad. Het zwembad!!! En de zon haha!
Oke ik stop nu, want er is nog zoooveel meer! Haha.
Maar er zijn ook dingen die ik ook absoluut NIET ga missen, haha! Even een opsomming:
-    De gigantisch vele stop-borden
-    De ook zo gigantisch vele duuveldrempels
-    Het krakende huis. ALLES kraakt als je een stap zet!
-    Mijn zonneallergie (luxeprobleem haha)
-    De niet-fatsoenlijke supermarkten, waar wel het eten is wat op eten van thuis lijkt, maar zodra je het in je mond stopt echt helemaal niet zoals van thuis is. Sad.
-    De ibissen die ons ’s ochtends wakker krijsen
En oh, ook nog meer lol.

Ik heb dit blog nu wat snel getypt en ik vergeet vast van alles en nog wat, net zoals ik elke keer heb achteraf bedacht na het schrijven van een van m’n vorige blogs. Maar goed, over twee weken ben ik thuis en kan ik alles vertellen. ALLES. En als je me een beetje kent weet je hoe ik ben: iemand die de oren van je hoofd af kletst en praat met veel te veel woorden, dus prepare :p

Lieve followers, dit was mijn laatste blog. Over twee weken ben ik home. Wieeehiehieee!

Liefs, doegie, kusjes, knuffels, mooi bly, ta-ta, tot over twee weken! En dan in real!

Ans

1. Rini van Essen:
    2 november 2016
    Lieve Angeline, ik wens je een goede afscheid daar met die lieve mensen en een hele fijne vakantie toe. Zoals ik in begin al zei, de tijd gaat super snel en het lijkt zo'n tijd 3 maanden. Voor we het weten sluit ik je weer in mijn armen, waar wij ook naar uit zien. Maar eerst nog even lekker genieten van je trip meid. We hopen dat je een fijne vakantie heb. Eeen goede reis en tot gauw.
  2. Mama:
    2 november 2016
    Hoi hoi. Nou om even onderaan te beginnen, dat jij als je thuis kom de oren van ons hoofd kletst heb ik al rekening mee gehouden. Ik werk vanaf woensdag de 16e de hele week niet meer, tenzij jij je roes uit ga slapen, ha ha. Maar dmv die foto ben je er al weer een klein beetje. Heb ook nog wel wat te doen voor die tijd want ik wil je wel graag in een super schone slaapkamer laten slapen hi hi. Maar geniet de laatste weekjes er maar van en natuurlijk vanavond met het afscheid in Pretoria. Fijne vakantie, pas goed op jezelf en de andere en heel veel liefs uit Nijkerkerveen van je mams, doei doei. Xxxxxxxx
  3. Geurtijn en Anne:
    2 november 2016
    Geniet van je vakantieeeee!!! We zien uit naar je verhalen!!!

Liefs ons